Sämst mattedag!

Hej jag är verkligen sämst på matte!

Shooo alla bloggisar/bloggisläsare(A).
:)
Blev väckt av Tuffen inatt typ sjuttielva gånger för min dörr var lite öppen, i ansiktet ska han allt ligga och dra svansen vid näsan så de kittlas o man nyser, schysst katt va?!;)
Skolan var helt okej idag, började med foto då vi jobba med photoshop, Skulle bara tona in olika bilder i samma o de var riktigt skoj faktiskt men segt när han ska dra över på tidne jämt.. Aja, efter de vare svenska o måste fan börja använda bdb som "kalender" så jag kommer ihåg alla prov osv, ska i alla fall ha svenska prov nästa freda. Kommer faila totalt!. Aja, blev lunch o efter de lång lunch rast som ja o Jessika tillbringa med att gå runt i hela skolan. Haha o skratta :D
Sedan blev de matte som verkligen gick SÄMST! Asså ja fattar fan nada, Söderberg hjälp mig ;O Haha. Kommer nog bli ig nästa för mig.. Men men, ska föröska plugga in de där f(x) o y o massa krångel. Får väl se hur de går med de..
Blev i alla fall att ta bussen hem med Adde sedan hem o fixa bläbärskaka (A). Grymt trött så kände att ja behövde hem o chilla en stund innan ja drar till kolbäck. Pusss




(Carros) Blåbärs kaka:)


2 Ägg
1½ dl Socker
1 tsk Vaniljsocker
1 tsk Bakpulver
2-3 dl Blåbär
½ Grädde eller Mjölk
Ca 50 gram smör
Pärlsocker

1.Ställ ugnen på 200 grader
2. Vispa ägg och socker pösigt

3. Blanda mjölet, bakpuler och vaniljsocker

4. Vänd ner i ägg och socker blandingen och rör runt

5. Häll i bären och grädden och rör till en hård smet( hårdare en vanilj sockerkakssmet)

6. Ta en osthyvel och skär av lagom många tunna bitar och lägg över kakan

7. Häll på pärlsocker sedan in i ugnen och grädda i ca 20-25 min(:


Kommentarer
NAMN:
VIP

EMAIL:

BLOGG/HEMSIDA:

KOMMENTERA GÄRNA, MEN INGEN REKLAM:

Trackback
RSS 2.0