Chickentacos

Blev att fixa ihop en chickentacos idag, MUMS!
Godare mat finns inte, eller jo chickenbots o klyftpotatis då men de här ligger inte långt efter.
Eftersom jag fick tillbringa eftermiddan o fram till 7 själv så har jag haft det riktigt skönt, dunkat musik, lagat tomtegröt till familjen och sedan fixa jag ihop en chickentacos till mig.

Chickenbits (chickentacos):
1 kycklingfile
Ca 1 dl ströbröd
Ca ½ dl vetemjöl
Kyckling krydda efter hur mycket smak du vill ha
1 ägg
(smör till stekning oavsett om det är en tiflon eller vanlig stekpanna)

Tillbehör:
Pitabröd
Grönsaker
Currysås

1. Börja med att att skära kycklingfilen i småbitar
2. Knäck ägget i en skål och vispa om lite och häll sedan i kycklingbitarna där i och gör så dom blir insmetade.
3. Ta en annan skål och blanda ströbröd, vetemjöl och kycklingkrydda och lägg sedan i kycklingbitarna i blandningen och se till så att dom blir helt täckta.
4. Sätt på plattan på 6-8an och lägg i smör, stek sedan bitarna på båda sidorna så dom får en fin brun färg.
Det är viktigt att steka kyckling länge men efter ca 10 minuter kan du vrida ner värmen lite så dom inte blir brända. Jag brukar steka dom sammanlagt i 20 minuter.
5. Häll upp dom i ett pitabröd och fyllsedan på med grönsaker, currysås och de du behagar och vips så har du en chickentacos ;)


Kommentarer
NAMN:
VIP

EMAIL:

BLOGG/HEMSIDA:

KOMMENTERA GÄRNA, MEN INGEN REKLAM:

Trackback
RSS 2.0