Kärleksmums

Skönt att äntligen få sova ut men segt att mobilen skulle ligga och låta hela morgonen så det sluta med att jag la den på golve iställe men då var jag nästan vaken så gick upp vid tio typ och käka frulle med pappa sedan satt jag mig här en stund och efter de blev de att baka kärleksmums med rosaströssel(A) Haha. Skare vara tjejigt så ska de och reslutatet blev väl rätt bra. Har färsten yper ont i magen, vet inte varför. När väl huvet börjat lugna sig så börjar magen cpa sig. Irriterad man blir. Men men, jag ska väl börja fixa mig sedan skjutsar pappa hem mig till jessika för vi ska filma våran musikvideo eftersom den förra lyckats blivit överspelad:O Seg de för nu måste vi göra om allt men tur är de inomhus (hos jessika) Sedan ska jag umgås en stund med henne sen måste ja hem och plugga engelska. PUss

Recept på RIKTIGA KÄRLEKSMUMS, bakade med en gnutta kärlek(;

Smet till en långpanna:
150 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 msk kakao
4½ dl vetemjöl
1½ dl mjölk


Glasyr:
100 g smör
1-2 msk kallt kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
Ca 3½ dl florsocker


Granering:
Kokos eller strössel (Eftersom det heter kärleksmums så fick de bli rosaströssel)

Börja alltid med att starta ugnen (175 grader)

1. Smält matfettet i en kastrull och häll i mjöken
2. Vispa ägg och socker pösigt
3. Tillsätt alla torra ingredienser och rör om
4. Häll i det smälta matfettet och mjölken och rör om tills du får en smet.
5. Lägg på bakplåtspapper på blåten och bred sedan på smeten
6. Grädda kakan mitt i ugnen på 175 grader i ca 15 minuter.
Låt sedan kakan svalan

Till glasyren:
1. smält matfettet i en kastrull
2. Tillsätt det övriga ingredienserna under omrörning
(Tillsätt florsocker steg för steg så glasyren inte blir för tjock)
Sedan brer du över glasyern över kakan och strö över kokos eller strössel.
3 Skär kakan i fyrkantinga bitar och ta en och låt det smaka


 


Kommentarer
NAMN:
VIP

EMAIL:

BLOGG/HEMSIDA:

KOMMENTERA GÄRNA, MEN INGEN REKLAM:

Trackback
RSS 2.0