Krönika

Väl hemma vid 03:30 hade jag precis lagt mig ner i min egen säng och kände hur huvudvärken börja lätta lite och tankarna började väckas inom mig, varför åkte jag inte hem när jag kände att jag verkligen behövde det? Välborgskvällen var crazy och det blev nog lite för mycket alkohol för både min och även mina vänners del som jag såg somna på sofforna och jag förstod att jag kanske också borde tänka på refrängen och åka hem men då när jag tänkte skicka iväg ett sms till min mamma så skulle fler folk komma på festen jag var hos då och inte vilka som helst. En kille jag börjat få små känslor för och två av hans vänner skulle dit där jag och det börja pirra i magen och jag fick upp glada tankar i huvet. Jag valde att stanna vilket sluta med att jag förstörde allt. Jag började dricka mer alkohol trots att jag kände att det räckte för kvällen och att jag egentligen borde åka hem innan jag skulle sluta som killen på soffan men jag stannade ändå och väntade och blev bara mer och mer nervös så jag drack ännu mer för att nervositeten skulle försvinna. Efter en halvtimme så kom han äntligen men då hade jag fått i mig alldeles för mycket och blev så trött så jag höll på att somna men eftersom han var där så bestämde jag mig för att gå upp och försöka prata lite. Orden var svåra att få fram och jag märkte sakta att någonting skulle bli fel sedan när vi skiljdes åt och så blev det också. Vi fick inte mycket sagt och efter han gått så förstod jag att jag hade förstört det mesta. För det första hade jag sagt att det var fest där, för det var det innan alla somna eller drog så han fick troligen en fel bild om hur jag var och sedan när jag inte hade något att prata om heller så blev allt mycket värre. Jag borde ha åkt hem innan han kom dit, egentligen skulle han inte få de för den som hade festen heller men eftersom han såg att folk börja somna så fick dom komma…
Hade jag åkt hem när jag kände att jag behövd det så hade detta aldrig hänt. Jag vet att det inte är bra att träffa någon första gången på riktigt på fyllan och nu fick jag det skrivet framför mig. Han fick en fel uppfattning om mig och nu var det ingen mening att försöka fortsätta ta kontakt med han. Det var över…
  


Kommentarer
NAMN:
VIP

EMAIL:

BLOGG/HEMSIDA:

KOMMENTERA GÄRNA, MEN INGEN REKLAM:

Trackback
RSS 2.0